Θέμα 2: Από την Αρχαία Ελλάδα στη Σύγχρονη εποχή, ο αθλητισμός και τα φαινόμενα της βίας και του ντόπινγκ

Τίτλος Από την Αρχαία Ελλάδα στη Σύγχρονη εποχή, ο αθλητισμός και τα φαινόμενα της βίας και του ντόπινγκ.
Χρονική
περίοδος
υλοποίησης
Σχολικό Έτος 2013-2014
Υπεύθυνος
Καθηγητής
Θεόδωρος Κόκκοτας
Τάξη Β΄ Λυκείου
Περιγραφή Η επιλογή του θέματος προέκυψε λόγω του ενδιαφέροντος των μαθητών για συγκριτική μελέτη εννοιών όπως άθληση, βία, ντόπινγκ, διατροφή.Το θέμα σχετίζεται με τα Αρχαία Ελληνικά, την Ιστορία, τη Φυσική Αγωγή, την Κοινωνιολογία, την Οικιακή Οικονομία ως άξονες προσέγγισης.

Η ανάπτυξη του θέματος θα δώσει τη δυνατότητα προσέγγισης με ιστορικά και σύγχρονα εργαλεία ώστε να γνωρίσουν πληρέστερα και αναλυτικότερα τον αθλητισμό ως κοινωνικό φαινόμενο. Την πορεία και εξέλιξή του, τη διείσδυση της βίας και του ντόπινγκ και τα εξυπηρετούμενα συμφέροντα αυτών των αρνητικών συντελεστών. Παράλληλα, θα αναλυθεί η σημασία της διατροφής και των εναλλακτικών μορφών άσκησης.

Σκοπός της Έρευνας και Ερευνητικά Ερωτήματα:

? Να διαμορφώσουν οι μαθητές εικόνα για τη διαχρονική σημασία του αθλητισμού.

? Να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα της κοινωνικής διάστασης της άθλησης στην αρχαία Ελλάδα.

? Να εξετάσουν την πορεία εξέλιξης του ολυμπιακού κινήματος.

? Να συγκρίνουν και να παρουσιάσουν τις διατροφικές συνήθειες τότε και σήμερα.

? Να έρθουν σε επαφή με το φαινόμενο «ντόπινγκ» και να το προσεγγίσουν από όλες του τις πλευρές.

? Να μελετήσουν την «είσοδο» της βίας στους αγωνιστικούς χώρους με όλες της μορφές της.

Μαθητικές
Εργασίες
(ομάδες)
Doping, φαρμακοδιέγερση και αθλητικό ιδεώδες.

Βία και φανατισμός στον αθλητισμό.

Η διαδρομή – πορεία του αθλητισμού ως σήμερα.

Άσκηση και διατροφή.

Παρατηρήσεις/
/Συμπεράσματα
 Το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των επιμέρους ερευνητικών εργασιών στην ολομέλεια της Β΄ τάξης.  Το αποτέλεσμα δικαίωσε τους μαθητές που δούλεψαν συστηματικά και συνέθεσαν άριστες εργασίες.  Θέλω να τονίσω ιδιαίτερα την θετική εντύπωση που αποκομίσαμε από εργασίες με διαδραστικό περιεχόμενο.

…πίσω