Θέμα 2: Σχολικός εκφοβισμός

Τίτλος Σχολικός εκφοβισμός
Χρονική
περίοδος
υλοποίησης
Σχολικό Έτος 2013-2014
Υπεύθυνες
Καθηγήτριες
Ρούλα Πρίντεζη,  Τσανούλα Γεωργία
Τάξη Α΄ Λυκείου
Περιγραφή Οι μαθητές της Α΄ Λυκείου στο πλαίσιο του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας επέλεξαν για τη σχολική χρονιά 2013-14 να ερευνήσουν το θέμα του σχολικού εκφοβισμού (bulling).Στόχοςτης ερευνητικής τους προσπάθειας ήταν η κατανόηση ενός φαινομένου που τους αφορά άμεσα, στο μέτρο που επηρεάζει την ψυχική υγεία ενός μεγάλου αριθμού μαθητών σε όλο τον κόσμο, καθώς τα τελευταία χρόνια και ένα ανησυχητικό ποσοστό παιδιών στην Ελλάδα.Η διασπορά του φαινομένου στις διάφορες χώρες, οι παράγοντες που συνηγορούν στην ύπαρξη του, η σύνδεση του με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κοινωνιών που λαμβάνει χώρα, το προφίλ θυμάτων και θυτών του σχολικού εκφοβισμού, καθώς και η διερεύνηση των τρόπων αντιμετώπισης του, ήταν τα θέματα που επεξεργάσθηκαν.

Τα ερευνητικά τους εργαλεία ήταν η πρόσβαση σε πηγές (άρθρα από περιοδικά, βιβλία, ιστοσελίδες) η χρήση ερωτηματολογίων κλειστού τύπου όπως και οι συνεντεύξεις με μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Τα συμπεράσματα τους φωτίζουν τόσο την σημασία ενός υγιούς οικογενειακού περιβάλλοντος στη ζωή των νέων, καταδεικνύουν την ανάγκη οργανωμένης και συστηματικής ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με το φαινόμενο, αλλά κυρίως υπογραμμίζουν την προσπάθεια για την δημιουργία σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας ικανών να διαχειρισθούν συμπεριφορές πόλωσης και αποκλεισμού.

Μαθητικές
Εργασίες
(ομάδες)
Έννοια, περιγραφή και εξέλιξη του φαινομένου στην Ελλάδα και παγκοσμίως.

Μορφές φαινομένου και προφίλ θυμάτων και θυτών.

Παράγοντες και επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού.

Πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου.

Ενδοσχολική έρευνα και επισκόπηση ερευνών.

…πίσω